Het nut van team-events

teambuilding events company

Blog door Paul ’t Lam

Een bedrijfsuitje oogt ontspannen. Iedereen is in vrijetijdskleding leuke dingen aan het doen. Maar vergis je niet: het is eerst en vooral een werkdag. De werkgever maakt niet zomaar budget vrij om er met z’n allen op uit te trekken. Daarom vragen wij altijd naar de bedoeling als klanten bellen. Wat is de aanleiding, wat wil je bereiken? Het personeel bedanken, alle neuzen dezelfde kant op, nieuwe inzichten implementeren? Die bedoeling proberen wij om te zetten in een passend event, want als geen ander weten wij dat beleving werkt.

Natuurlijk kan je als leidinggevende op vrijdagmiddag voor de troepen gaan staan om iedereen te bedanken, of op maandagmorgen met een spreadsheet betogen dat het allemaal toch net even anders moet. Maar echte impact bereik je vooral door met elkaar aan de slag te gaan. Even weg van de werkplek, even uit je comfort zone, even op een andere manier met elkaar omgaan. Misschien eerst een inhoudelijke sessie, maar daarna met z’n allen erop uittrekken. Een spelprogramma, een quiz, een gezamenlijke opdracht, het kan van alles zijn.

Uit de feedback van onze klanten blijkt dat zo’n soort event van tijd tot tijd echt nuttig is. Samen iets doen werkt beter dan een e-mail of een powerpoint. Beleving werkt!

Hartelijke groet,

Paul